keskiviikko 2. syyskuuta 2015

Kuumia paljastuksia

Eräs blogituttuni palasi verkkoon uudella blogillaan eli Tuttitangon Lilleri aloitti Pau-nimimerkillä uuden Luovimista-blogin. Hauskaa! Pau myönsi minulle Liebster Award -haasteen. Kiitos!



Haasteen säännöt ovat
1. Kiitä sinut nimennyttä bloggaajaa ja linkkaa hänen blogiinsa.
2. Vastaa sinut nimenneen bloggaajan 11 kysymykseen.
3. Nimeä ja linkkaa 11 Liebster Awardin ansaitsevaa blogia, joilla on alle 200 lukijaa.
4. Keksi 11 uutta kysymystä nimetyille.

Tässä ovat minun vastaukseni:
  1. Mitä bloggaaminen merkitsee sinulle, miksi bloggaat?
    Tällä hetkellä minulla on monta syytä blogata: ammattitaidon ylläpito ja kehittäminen, ajatusten ja tapahtuminen taltiointi, vertaistuki ja jakaminen.
    Alun perin aloitin blogin, koska lähipiirissäni kukaan ei ollut samassa tilanteessa eli raskaana. Nyt minulla on monta ystävää ja tuttua, joilla on samanikäisiä lapsia. Blogi ei ole enää niii-iiin tärkeä vertaistukipaikka kuin alussa, mutta varsinkin silloin oli ihan mieletöntä pohtia kaikkea muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Edelleen seuraan mielelläni vanhemmuusblogeja, ja moni blogituttu tuntuu melkein jo ystävältä.
  2. Mitä rakastat?
    Läheisiä, ja yritän rakastaa koko elämää. Olipas kliseistä...
  3. Mitä muuttaisit elämässäsi – nykyhetkessä tai menneessä – jos voisit?
    Pyrin elämään niin, etten jossittele. Otan opiksi ja toimin fiksummin seuraavalla kerralla. Jos kuitenkin voisin muuttaa mennyttä, luottaisin enemmän intuitiooni ja olisin rohkeampi. Jos jokin tuntuu epäoikeudenmukaiselta, pyrin muuttamaan sen. Jos ei onnistu, lähden. Minulla on oikeus vaatia.
    Nykyhetkeen toivoisin enemmän tukiverkkoja. Olisi ihanaa, jos tarvittaessa saisin lapsen jonnekin hoitoon, ihan vaikka hammaslääkärikäynnin ajaksi.
  4. Mitä et voi sietää?
    Minun on nyt viitattava viimeaikaisiin somekeskusteluihin ja sanottava, että en ymmärrä ilkeää, toisen ihmisarvon kieltävää puhetta. Yksisilmäisyys ja suvaitsemattomuus tekevät minut aina todella surulliseksi.

  5. Mikä saa sinut innostumaan?
    Innostun todella paljon keskustellessani energisten ihmisten kanssa. En ehkä itse ole niin maaninen, mutta minusta on ihana puhua todella ekstroverttien persoonien kanssa.
    Innostun myös tyhjistä kalenterin lehdistä, jotka nähtävästi onnistun täyttämään tilanteessa kuin tilanteessa. Se lienee kuitenkin ihan jees!
  6. Mitä pelkäät?
    Kuolema ja terveyden menettäminen ovat tällä hetkellä pahimmat pelkoni, ja lapsen saamisen jälkeen niistä on tullut entistä karmivampia.

  7. Lempiherkkusi?
    Nyt voin taas vastata, että sipsit! Imetyshormonien vallassa olisin sanonut, että suklaa on lempiherkkuni.
  8. Mihin maahan haluaisit syntyä, jos voisit valita? Miksi?
    Olen kiitollinen siitä, että olen syntynyt Suomeen. Toisaalta olisin ihan mielelläni voinut syntyä myös johonkin eurooppalaiseen sivistysvaltioon.
  9. Mikä musiikkikappale sopii parhaiten tämän hetken elämääsi tai tunnelmiisi? Miksi?
    Tätä piti ihan pohtia! En miettimisen jälkeen keksinyt yhtään kappaletta, joka kuvaisi elämääni. Tuntuu, että monet laulut kertovat joko parisuhdekriisiseistä tai voittamattomasta onnistumisen tunteesta. Ensin mainitut eivät onneksi ole tällä hetkellä ajankohtaisia, ja sattuneista syistä olen viime aikoina joutunut epäilemään omia kykyjäni. Viimeksi mainitutkin tuntuvat siis jotenkin sopimattomilta, siltä, etten voi täysin ottaa niitä omikseni.
    Olen viime aikoina mieltynyt Juha Tapion Toistemme pelastajaksi -lauluun, vaikka se ei ehkä minua tällä hetkellä kuvaakaan. Sanat ovat kuitenkin taitavasti tehdyt.
  10. Mikä taiteenlaji on sinulle läheisin?
    Kirjallisuus ehdottomasti on minulle läheisin. Rakkaus siihen on ja pysyy. Se on ainoa taiteenlaji, joka on kulkenut mukanani ihan koko elämäni. Muut ovat olleet kausittaisia.
  11. Millaisissa tilanteissa olet parhaimmillasi?
    Hih, ihana työhaastattelukysymys! :) Olen parhaimmillani, kun voin ideoida ja luoda jotakin uutta.

...en valitettavasti enää keksi enempää!

Tässä kuitenkin teille kysymyksiä:
1. Mikä on paras muistosi kesältä 2015?
2. Mikä on mielenkiintoisin paikka, jossa olet nukkunut?
3. Mitä puoluetta olet yleensä äänestänyt?
4. Missä sosiaalisen median sivustoilla sinulla on profiili?
5. Oletko koskaan tienannyt bloggaamisella?
6. Milloin olit viimeeksi verikokeessa?
7. Millainen olet, kun tapaat uusia ihmisiä?
8. Mitä täytteitä pizzassasi on?
9. Millainen on ollut hämmentävin työnhakukokemuksesi?
10. Mitä söisit, jos saisit syödä ihan mitä vaan?
11. Minkä vaatteen ostit viimeeksi?


8 kommenttia:

  1. Kiitos haasteesta, näitä kirjoitusaiheita olen vähän kaipaillutkin :)

    VastaaPoista
  2. Hih, sattuipas sulle hauskat kysymykset, aivan kuin olisin lukenut omia ajatuksiani kun luin noita vastauksiasi :)! Ja kiitos haasteesta sekä kysymyksistä <3!

    VastaaPoista
  3. Olitpa nopea! :) Mulla oil sun vastauksia lukiessa sama fiilis kuin Annalla tuossa yllä - ihan kuin minun ajatuksiani! Sori, tuo musiikkikappalekysymys tuli jostain vaan mieleen, enkä varmaan osaisi edes itse vastata siihen :D Tai joo, ehkä se nyt olisi Arvo Pärtin "Fur Alina" -kokonaisuus. Siitä linkitinkin blogiin jo yhden osan, ehkä kysymys tuli siksi mieleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että samoin ajattelevia on muitakin :D Ei mitään, olen vaan niin tylsä musiikki-ihminen (tai siis en sellainen lainkaan), että minun on aina tosi vaikea vastata tuollaisiin.

      Poista
  4. Kiitos haasteesta, kivoja ja vähän erilaisiakin kysymyksiä olit keksinyt! Oli hauskaa vastailla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiva kun vastailit :) Nää haasteet on hauskoja, kun oppii aina jotain uutta toisista bloggaajista.

      Poista