maanantai 16. joulukuuta 2013

11 paljastusta



Laskettu aika -blogin Iina heitti minua haasteella. Tattista vaan tämän blogin historian ensimmäisestä haasteesta!

Ajattelinkin jokin aika sitten, että voisin kertoa itsestäni täällä hieman enemmän. Ehkä se tulee hoidettua tällä haasteella.

Haasteen tarkoitus on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, joilla on alle 200 lukijaa.
1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän tulee valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun tulee kertoa, kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.


11 asiaa minusta:

1. Työskentelen viestintäalalla freelancerina. Rakastan työtäni, mutta alan huonot tulevaisuudennäkymät ahdistavat aika usein. Toivoisin, että voisin jatkaa samoissa hommissa äitiysloman jälkeenkin.

2. Olen aika suurpiirteinen siivoaja. Inhoan likaa, mutta en - yleensä - häiriinny väärissä paikoissa olevista tavaroista. Tosin raskauden aikana olen muuttunut aiempaa enemmän kodinhengettäreksi, hmm...

3. Olen gradua vaille valmis maisteri. Tarkoitukseni oli valmistua ennen vauvan syntymää, mutta minulla on yllätyksekseni ollut hirveän hyvä noste työmarkkinoilla. Se ei ole ihan itsestään selvää (kts. kohta 1).

4. Rakastan liikuntaa ja olen kiukkuinen, jos en pääse liikkumaan. Ilmankos olenkin ollut raskauden aikana hieman äksy...

5. Inhoan kaikkea turhaa draamaa ja riitelyä.

6. Olen kavereistani ensimmäinen, joka saa lapsen. Teininä olin varma, että muut ehtivät lisääntyä ennen minua.
Oikeasti sillä ei olisi minulle mitään väliä, vaikka muut sikiäisivätkin ensin. On vaan ollut hauskaa huomata, miten toisin elämä voi mennä kuin nuorena ajatteli.

7. Olen kotoisin Itä-Suomesta. En tahtoisi muuttaa takaisin, vaikka siellä asuukin lapsenhoitoapua.

8. Olen ollut mieheni kanssa reilut viisi vuotta. En pidä sitä kovin pitkänä aikana, mutta se on silti viidesosa elämästäni.

9. Olen käynyt 11 maassa. Se ei ehkä ole kovin paljon, mutta ennen 20-vuotissyntymäpäivääni olin vieraillut vain Venäjällä ja Ruotsissa.

10. Tahtoisin viedä lapseni matkoille, koska itse en päässyt lapsena käymään oikein missään. Toisaalta on ollut palkitsevaa matkailla itse tienatuilla rahoilla ja suunnitella matkansa itse.

11. Olen aina pitänyt enemmän lapsista kuin eläimistä. En haaveile lemmikeistä.

Iinan kysymykset:

1. Minkälaisena näet itsesi?
- Hmm, paha kysymys! Olen mielestäni ymmärtävä, kuunteleva, kärsimätön ja huumorintajuinen.
2. Onko sinun koskaan vaikea olla oma itsesi?
- Ei oikeastaan ole. En tahdo olla seurassa, jossa en voi olla oma itseni. Toki esimerkiksi töissä joutuu joskus hieman sensuroimaan sisintään.

3. Missä olet lahjakas?
- Kirjoittamisessa.

4. Minkälainen aamuihminen olet?
- Olen aamuisin aika hidas. Inhoan kiirehtimistä ja pyrin heräämään aina hyvissä ajoin.

5. Mitä asiaa tai esinettä ilman et voisi elää?
- Haha, varmaan nettiä!
6. Mitä tykkäät tehdä vapaa-aikana?
- Liikkua, lukea, olla sosiaalinen... ja olla netissä!

7. Miten haluat viettää lomasi?
- Oi, lukien kirjoja ja olemalla kaukana tietokoneesta!

8. Mitkä ovat parhaat tapasi rentoutua?
- Liikunta ja leipominen. Liikkuessa mieli tyhjenee, ja leipoessa pääsee kaikin tavoin nauttimaan valmiista lopputuloksesta.

9. Tähän astisen elämäsi mieleenpainuvin kokemus?
- Voi ei, en osaa nimetä yhtä! Raskaustestin tekeminen oli aika mieleenpainuvaa, ja ainakin silloin se tuntui muuttavan kaiken.

10. Mitkä ovat elämäsi tärkeimmät arvot?
- Rehellisyys, luotettavuus, suvaitsevaisuus.

11. Mitä toivot elämältäsi?
- Onnea.



Minun kysymykseni:

1. Mitä tahtoisit harrastaa?

2. Koetko olevasi vapaa?

3. Milloin viimeeksi itkit?

4. Mikä on fyysisesti kivuliain kokemuksesi?

5. Minkä ikäisenä joit ensimmäisen kerran alkoholia?

6. Minkä ikäisenä et enää uskonut joulupukkiin?

7. Missä et missään tapauksessa tahtoisi asua?

8. Mikä oli lapsena lempileikkisi?

9. Mikä on omituisin paikka, jossa olet nukkunut?

10. Mikä on bravuurisi keittiössä?

11. Ovatko isovanhempasi vielä elossa?

En millään keksi 11 haastettavaa, mutta heitän tämän Vahinkoäidille, Minnalle, Meddejille ja Kastehelmelle.

4 kommenttia:

  1. Hei, kiitos haasteesta! Olen saanut tämän muutaman kerran ennenkin, mutta ehkä nyt saisin aikaiseksi jopa tehdäkkin! :D

    Mitäs sinne muuta kuuluu, mitkä viikot sulla on jo menossa? :)

    Mukavaa joulun ja vauvan odotusta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D Tänne kuuluu ihan hyvää. Tänään on jo 28+0 (oho), mutta olo on ihan vetreä ja normaalihko. Ainakaan vielä ei satu mihinkään. Onneksi kohta on joululoma :) Entä miten teillä menee pikkuisen kanssa?

      Mukavaa joulun odotusta sinnekin! :)

      Poista