lauantai 16. marraskuuta 2013

Raskaus tulee uniin

Nytkö jo pitäisi alkaa tottua lyhyisiin yöuniin?

Heräsin perjantaiyönä ennen neljää. Kävin vessassa. Yritin nukkua. Kävin taas vessassa. Join vettä. Yritin nukkua.

Ei onnistunut.

Kuuden jälkeen luovutin ja päätin aloittaa etätyöpäivän. Aikaansaannosten taso oli ihmeellisesti ihan hyvää, jos huomioi nukuttujen tuntien vähyyden.


Se ei suinkaan ollut ainoa yö, kun olen havahtunut liian aikaisin. Minua ei ole siunattu hyvillä unenlahjoilla, eikä aamuyöstä herääminen ole minulle valitettavasti aivan vierasta.

Nyt olen parin kuukauden ajan herännyt aamuyöstä pirteänä monta kertaa viikossa. Ehkä minun on hyvä tottua tähän: ensi keväänä en enää saa itse päättää, heräänkö vai enkö. Minun on pakko herätä, ainakin useimpina öinä. Silloin en välttämättä herää pirteänä ja tarmokkaana kuten nyt.

Raskaus on vaikuttanut muutenkin uniini oudosti. Olen jo monta kertaa plussaamisen jälkeen nähnyt unta, jossa joku tunkeutuu asuntoomme. Tunkeilijoina ovat olleet niin naapurin mummo, ostarin teinit kuin romanikerjäläisetkin. Välillä olen aamuyöheräämiseni jälkeen ollut varma, että joku tuli ovesta juuri.

Oikeastaan tunkeutumisunet raskaana lienevät luonnollisia. Joku tunkelijahan tässä on jo tehnyt pesänsä, tavallaan.



2 kommenttia:

  1. Mä olen ruvennut näkemään unia, joissa meidän kissa saa vauvoja. Viime yönä yritin hoivata neljää kissanpentua, jotka yrittivät karata ja hävitä heti kun silmä vältti. Voittaa ehkä kotiin tunkeutuneet romanikerjäläiset, vaikka taustalla lienee sama syy. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahhah :D Onko sinunkin unissasi siis hieman paskamutsi-tuntemuksia? Näin jokin aika sitten unta, jossa ruokin pientä vauvaani juustosämpylöillä. Tiesin, että minun pitäisi imettää. Olin vaan liian laiska aloittamaan sitä.

      Viime yönä taas kaahasin autolla pieni, nukennäköinen vauvani kyydissä. Poliisit tulivat puhalluttamaan (!), mutta en löytänyt autosta jarrua.

      Mistä näitä unia tulee :D

      Poista